Egy régebbi, nem CERN témájú blogból másolok ide egy post-ot. Nyugi, nem loptam, azt is én írtam. A téma ide illik, és örökzöld :) A kapcsolódási pont a Web, és az első web oldalak. Ez után a post után pedig hagyjuk a webet, és térjünk vissza a nagyenergiás fizikához, mert hát mégis az a CERN fő profilja.

...de ha valami nagyon durvát akarsz látni... akkor íme az LHC Fest egyik koncertje, amelyet a címbeli csapat követett el. Bemutatkozójuk szerint ők egy nagyenergiás rock csapatot alkotnak (High Energy Rock Band). Wikipedia oldaluk is van...

Akarsz kissé retro jellegű dalokat hallgatni a Big Bang-ről, a web-ről, linkekről, antianyagról, antiemberről, antivilágról, gyorsítókról, protonokról, kvarkokról, stb. - tehát szeretnéd megzenésítve végignézni egy elméleti fizika szigorlat főbb tételeinek zenés-táncos kidolgozását? Igen? Nesze:

a

Az elhangzott "dalok" listája, az elhangzás sorrendjében:
Big Bang - Ősrobbanás
Surfing on the Web - Böngészem a webemet
Antiworld - Antivilág (antilány és egyéb antidolgok egy antivilágban)
Microwave Love - Mikrohullámú szerelem (felforralod a vérem...)
Computer Games
- Számítógépes játékok
Every Proton of You - Minden egyes protonod
Liquid Nitrogen - Folyékony nitrogén
Strong Interaction
- Erős kölcsönhatás ...,

majd a visszatapsolás után:

Collider - Ütköztető, ami a csapat első száma volt, és a részecskefizika himnuszává vált. Egy magányos lányról szól, akinek a szerelme fizikus, de az le sem szarja, mert jobban imádja az ütköztetőjét.

Mr. Higgs ... és még sokan mások. És most egy web-történeti érdekesség. Állítólag az ő képük volt a legelső kép, amelyet publikáltak a weben, nézd meg itt. Ebből kifolyólag, ők az első web oldallal rendelkező együttes. Nem volt nehéz, ugyanis konkrétan Tim Bernerds Lee nagyjából irodaszomszédai voltak, és ő igazán értett a weblapokhoz abban az időben. A rövidítésük véletlenül megegyezik a gyorsítóéval :)

A csapat web lapja itt van, a durva retro design nem véletlen. A dalokat innen lehet stúdiós verzióban letölteni, mellékesen zeneileg teljesen jók. Poén...

Szerző: cernes  2009.03.13. 22:19 4 komment

Címkék: web les horribles cernettes

A bejegyzés trackback címe:

https://cern.blog.hu/api/trackback/id/tr141000917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LiBerti 2009.03.14. 20:33:16

Óóó, Istenem, az LHC :-))))) Emlékszem, amikor életemben először voltam a CERN-ben 1999-ben... Egy japán sráccal, aki ugyanazon a projecten dolgozott, amin én, ellátogattunk a recepción található szuvenírboltba. Ott ki volt rakva egy CD: Les Horribles Cernettes... Collider. Hát ez meg mi lehet? A japán srác bátrabb volt, mint én, és megvette. (Na meg ő jobban el volt eresztve napídíjjal, mint én, szegény kelet-európai diák.) Az irodába visszatérve betettük a CD-t a lejátszóba... és 5 perc múlva már tudtuk, hogy egy valódi gyöngyszemre bukkantunk. Persze rögtön lemásoltam a CD-t (bocs, Silvano...); még most is itt van a polcomon. Meg az iTunesban.

Akkor még négyen voltak a lányok, most már csak hárman, és az akkori felállásból már csak Michele van meg (aki azóta Silvano felesége lett).

Szerencsére később előben is láttam/hallottam őket:
www.smi.oeaw.ac.at/juhasz/gallery/hardronic03/index.html
www.smi.oeaw.ac.at/juhasz/gallery/hardronic07/index.html

A 2007-es Hardronicos áramszünetes, elázós koncertjük fantasztikus volt! Mr. Higgs rocks!

cernes · http://blog.cern.hu 2009.03.15. 00:46:15

@LiBerti: Ah Silvano :) Akkor ide-szabadfordítanám a wikipediás mondatait:

"Kilencvenkettőben, a Hadronfesztiválos fellépés után, odakocogott hozzám egy kollégám, bizonyos Tim Berners-Lee, és kért pár szkennelt képet a csajokról azzal az indokkal, hogy publikálná azokat valami új információs rendszeren, amit ő éppen akkor talált fel, és World Wide Web-nek nevezett el. Fogalmam sem volt, hogy mi a halál az, de sebaj, szkenneltem, és fel-FTP-ztem őket az általa megjelölt "info.cern.ch" nevű gépre. Hát honnan tudtam volna, hogy ezzel történelmi tettet követek el, és publikálom a legelső képet, amire ember valaha ráklikkelt a web-en???"

tsibe 2009.03.25. 21:50:03

Tetszik ez a blog! Hót hülye vagyok a fizikához, amolyan humán érdeklődésű csaj vagyok. De ez érdekes :) Vajon mennyi idős a szerző? :D

cernes · http://blog.cern.hu 2009.03.31. 01:35:34

@tsibe: Hát a szerző szinte még gyerek ;) 34...
süti beállítások módosítása